השרב כבר פה: כך תשמרו על המזגן שלכם

עפר גדנקן No Comments on השרב כבר פה: כך תשמרו על המזגן שלכם

שרב כבד בדרך אלינו, ומזג האוויר הקיצוני בעונת האביב עלול להוביל לתקלות נרחבות במכשירי החשמל ובפרט במזגנים שלנו. מה צריך לעשות כדי להכין את המזגן שלנו לשימוש אינטנסיבי? על איזו טמפרטורה מומלץ לכוון אותו ואיך אפשר לחסוך בחשמל? נתי מקתם, מנהל תחום ההנדסה באלקטרה מיזוג אוויר עם עצות הזהב לתפעול המזגן לקראת השרב הכבד שמגיע אלינו:

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

  • העברת המזגן למצב קירור – ראשית, נעביר למצב קירור ע"י לחיצה על כפתור Mode עד שנראה סימן של פתית שלג בתצוגה. נכוון לטמפרטורה של 16 מעלות ומהירות מאוורר גבוהה. לאחר כ-10 דק יש להעביר את הטמפ' ומהירות המאוורר לנוחיותכם.
  • ניקוי פילטרים – תפקיד הפילטר לנקות את האבק מהאוויר ע"מ שלא ייכנס למזגן. יש לבצע ניקוי יסודי של פילטר המזגן לפחות אחת לחודש ובהפעלה הראשונה בתחילת כל עונה. פעולה זו משפרת באופן דרמטי את יעילות המיזוג, מונעת תקלות ומאריכה את חיי המזגן. פילטר סתום יגרום לנו לרעש ביחידה הפנימית, לנזילות מים וכמובן לעילות פחות טובה של המזגן.
  • במזגן עילי יש להרים את הפנל הקדמי, לשלוף בעדינות את הפילטרים, לנער אותם מאבק, להחזיר אותם למקומם ולסגור את המכסה.
  • במזגן מיני מרכזי הפילטרים נמצאים ביחידה הפנימית. יש לפתוח את פתח השירות, לשלוף בעדינות את הפילטרים, לשטוף אותם במים זורמים ולייבש, ולהחזיר אותם למקומם.

בשני המקרים, אם נורית החיווי לניקוי פילטרים נדלקה, יש לאפס אותה לאחר ניקוי הפילטרים.

  • כיוון התריסים – יש לכוון את תריס יציאת האוויר של המזגן 45 מעלות כלפי מעלה, מאחר ושם מתרכז האוויר החם, לסירקולציה של אוויר ומיזוג יעיל יותר של החדר.
  • על מנת לחסוך בחשמל, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל-23-25 מעלות.
  • מעבר למזגני "Inverter"- רבים מנצלים את המעבר בין העונות כזמן אידיאלי להחלפת המזגן הקיים. במצב כזה, ההמלצה היא לעבור למזגן מסוג "Inverter", שכן מזגן זה מתבסס על טכנולוגיה חדשנית, באמצעותה המזגן יהיה שקט יותר, מהיר יותר, ואף תביא לחיסכון של כ-50% בצריכת החשמל. מלבד זה, מזגנים אלו ידידותיים לסביבה, בשל העובדה שצורכים פחות אנרגיה וכתוצאה מכך ישנה ירידה חדה באחוז גזי החממה הנפלטים לאוויר.
  • כמו כן, מומלץ להזמין טכנאי מוסמך אחת ל-5 שנים לצורך בדיקת חיבורי החשמל של המזגן. עם הזמן, מוליכי החשמל המחוברים עם מהדקים למזגן עלולים להתרופף או להתייבש, דבר שעלול לגרום לזרם גבוה, שריפת מוליכים ואף לשריפת המזגן.


0 תגובות